重要なお知らせ

2018年5月17日

【国際送金サービスの一部サービス休止のお知らせ】

平素はSBIレミットの国際送金サービスをご利用いただきありがとうございます。

 

2018年5月15日午前9時頃に弊社ウェブサイトにてシステム障害が発生し、原因調査を行った結果、弊社が提供する送金サービスのうちの、弊社ウェブサイトから送金手続きを行っていただくことができるインターネット送金サービスならびにコンビニ送金サービス(両サービスをあわせて以下「ウェブサイトからの送金サービス」と称します)につきまして、システムの増強を含むシステムメンテナンスが必要であると判断いたしました。

そのため、ウェブサイトからの送金サービスを当面の間休止させていただきます。

再開の時期につきましては、改めて弊社ウェブサイトにてご案内させていただきます。

お客様にはたいへんご迷惑をおかけしますこと、深くお詫び申し上げます。

 

なお、SBIレミットカードによる送金サービスならびにフリコミ送金サービスにつきましては、引き続きご利用いただくことが可能です。

 

また、これまでウェブサイトからの送金サービスをご利用いただいていたお客様で、送金準備金口座内の残高のご確認や同口座からのご出金等をご希望になられるお客様につきましては、誠に恐れ入りますが、下記弊社カスタマーセンターまでお問い合わせください。

 

【SBIレミット株式会社 カスタマーセンター連絡先】

 メールでのお問合せ:support@remit.co.jp

 電話でのお問合せ:03-5652-6759

 受付時間:(平日) 8:00 – 20:00 
                  (土日祝) 10:00 – 18:00  (年末年始・当社指定休日を除く)

 

以上、何卒ご理解賜りますようお願い申し上げます。

 システムメンテナンスに関するFAQ

 

 

 

【Notification Regarding Partial Service Suspension of Online Remittance】

 

Thank you for using SBI Remit International Remittance services.

A system failure occurred on our website around 9:00 AM, May 15, 2018.

 

 

Regrettably, as a result of investigating the cause,  we are now under maintenance and reinforcement of our system.

Remittances using (1) SBI Remit Card and (2)Furikomi services  are available to send as usual, while remittances from your pocket account thru (3) internet remittance and (4) convenience store will be temporarily suspended.

An announcement will be posted on our website once the latter two services will be resumed.

 

Regarding the account balance in the pocket account, if you wish to withdraw , please contact our Customer Center.

 

We sincerely apologize for any inconvenience you may have experienced and appreciate your patience while we work diligently  to resolve the issue.

 

Thank you for your understanding and cooperation

 

SBI Remit Customer Center

Email address :support@remit.co.jp

Contact no: 03-5652-6759

(Monday-Friday)  8:00 – 20:00
(Sat,Sun,Holidays)10:00 – 18:00(Closed during the year-end and New Year holidays and Company Designated holidays)